Om November First

November First lancerede sin betalingsplatform i 2016 med det klare formål at gøre det billigere for små- og mellemstore virksomheder at foretage internationale betalinger til udenlandske leverandører.

I samarbejde med en af Europas største banker på valutaområdet, kunne November First tilbyde virksomhederne 20 – 50 % besparelse på valutamarginalen samt markante besparelser på transaktionsgebyrerne. Det kan vi stadigvæk, men nu håndterer vi også alle typer af danske konto til konto betalinger, FIK betalinger, samt en hel del mere.

About-us
About-us_2_s

I januar 2020 lagde November First endeligt fil upload og download mellem økonomisystem og bank i graven. Som det første betalingsinstitut med licens fra Finanstilsynet, lykkedes det November First at flytte transaktionsevnen helt og aldeles ud af banken og ind i økonomisystemet. Således kunne brugere af November First’s betalingsmoduler, eksekvere leverandørbetalinger direkte fra udvalgte økonomisystemer og automatisk få alle transaktions- og posteringsdetaljer retur i realtid og derved opnå store tidsbesparelser i bogholderiet.

Kort tid efter lanceredes betalingsgodkendelse eller prokurahåndtering, således at unødige kommunikationsgange mellem bogholder og betalingsgodkender blev overflødiggjort. Derudover fik betalingsgodkender endelig mulighed for at se regninger eller bilag, i forbindelse med, at en betaling enten godkendes eller afvises. Posteringerne med betalingsdetaljerne leveredes naturligvis fortsat direkte til økonomisystemet, således at bogholderiet altid er ajourført.

Det er meget få virksomheder, der både kan være de billigste og samtidigt de bedste - men i November First prøver vi, og vi bliver ved med at prøve. COVID-19, lærte os at tænke i nye baner, og fik os til at indse, at vi som selskab ikke kan bygge integrationer til i alle relevante økonomi-, scanning-, godkendelses- og lønsystemer. Løsningen blev at udvikle et offentligt tilgængeligt API, hvilket blev frigivet til udvalgte partnere i maj 2020. Til vores store glæde kom nye partnere ombord, og allerede ved slutningen af sommeren havde fire partnere færdiggjort deres integration til API’et og kunne tilbyde November First betalingsevne- og prokurahåndtering i deres systemer.

Således havde virksomheder allerede fra august 2020 mulighed for at få et integreret betalingsmodul til Uniconta, få scannet faktura gennem Fakturafil, og håndtere faktura- og betalingsgodkendelse i et flow gennem Batchflow4.

En række revisionsselskaber og eksterne bogholderier, med fokus på at kunne tilbyde det optimale outsourcede bogholderi, udnytter i dag de betalingsmoduler, som November First selv har udviklet, eller de tjenester, som partnere har udviklet på API’et, for at servicere deres kunder endnu mere effektivt og transparent end hvad tidligere har været muligt.

About-us_3
About-us

For alle partnere og slutkunder er der en tryghed i, at November First er under supervision af Finanstilsynet, da dette indebærer, at selskabets indretning, politikker, procedurer og arbejdsgange, krav om sikkerhed osv. bliver kontrolleret af Finanstilsynet. Mere om November First og Finanstilsynets inspektioner findes på dette Link 

Således adskiller November First sig markant fra andre udbydere af betalingsløsninger, hvor slutkunden ikke har samme sikkerhed for, at deres løsning imødekommer de lovgivningsmæssige krav som licenserede selskaber er underlagt, og som løbende tilpasser sig, når det lovgivningsmæssige ændrer sig. Mere om November First licens findes her FT 22017

Sagt på lidt anden måde, så kan partnere og slutkunder forvente samme sikkerhed ved anvendelse af November First som ved brug af et dansk pengeinstitut, og til tider endda endnu mere sikkert, da November First, i højere grad end omtalte pengeinstitutter, er bygget på og benytter de nyeste teknologier, der hovedsagelig leveres af Microsoft, som selskabet arbejder tæt sammen med. Læs mere om samarbejdet fra Microsoft og November First

Senest har PwC - en af Danmarks største konsulent- og revisionshuse – integreret til November First’s API og dermed udnyttet November First’s betalingsinfrastruktur og prokurahåndtering som motor for deres APP PwC One View.  App’en er banebrydende i og med løsningen er den første ”Super App” inden for bogholderi og revision indeholdende ”embedded banking” ydelser.

Hos November First er vi nysgerrige, og vi stræber efter at levere kreative digitale betalingsløsninger med store effektiviseringsgevinster, uden at gå på kompromis med sikkerhed og kontrol. Derfor vil vi blive ved med at finde nye digitale veje at gå med det formål at skabe værdi for små og mellemstore virksomheder i Danmark, såvel som i udlandet.

Fakta

November First A/S, CVR nr. 37367605, er 100%-ejet datterselskab af Fintech Solution Lab ApS, CVR nr. 36734205.

Selskabet har siden maj 2016 haft licens som betalingsinstitut fra Finanstilsynet - FT 22017

Licensen som betalingsinstitut er gældende i alle EU lande.

Per juni 2021, har selskabet rejst ca 7.4 MEUR/55 mio DKK.

November First har 20+ ansatte fordelt i Denmark, Portugal og Indien.

Selskaberne har været revideret af PwC siden 2018.

En af Europas første finansielle virksomheder med licens fra et finanstilsyn, der er 100% cloud baseret. Læs mere fra Microsoft

For yderligere information se evt November First LinkedIn profil

 

Tidslinje

2015

Maj - Selskaberne November First A/S og Fintech Solution Lab ApS blev stiftet, og de første medarbejdere blev tilknyttet.

2016

November First erhvervede den 1.maj licens som betalingsinstitut fra det danske Finanstilsyn og gjorde licensen gældende i hele EU. November First lancerede 1.november selskabet sin online betalingsplatform til distribution af internationale betalinger og brød dermed den oligopollignende prissætning på valutatransaktioner på det danske marked.

2017

Betalingsplatformen blev videreudviklet, og den første version af betalingsmodul til ERP-system blev lanceret.
Kontoret blev udvidet, antallet af medarbejdere voksede til det dobbelte, og selskabet gennemførte transaktioner til en værdi af mere end 200 mio. DKK.

2018

Lancerede November First´s første API version til lønsystemer.
Organisationen blev udvidet med en udviklingsafdeling i Bangalore, Indien.
Selskabet gennemførte transaktioner for ca. 550 mio. DKK og mere end fordoblede kundeantallet.

2019

Tilføjede i oktober 2019 håndtering af DKK-betalinger (konto til konto- og FIK- betalinger) til platformen og flyttede dermed, som det første selskab, transaktionsevnen ud af banken.

Betalingsmodulet til e-conomic blev udvidet baseret på feedback fra de tidlige testkunder.  Antallet af kunder og betalingsvolumen fordobledes med antallet af transaktioner voksede med mere end 400%.

2020

Tilføjede håndtering af prokura/betalingsgodkendelse for at understøtte både interne og eksterne bogholderier såvel som revisorer.

Frigav nyt API til rettet mod ISV og større revisonshuse.

Lancerede betalingsmodul til Uniconta.

Lancerede abonnementsordning for betalingsmodulerne.

Organisationen blev udvidet med endnu et udviklingsteam i Lissabon, Portugal.

Indgik partnerskaber med Wedoio Integrations, Fakturafil ApS (Faktura Scanning) og Futurelink/BatchFlow4 (system for faktura- & dokumentationshåndtering).

Øgede, på trods af Covid-19, antallet af kunder og betalingsvolumen med ca. 30% og antallet af transaktioner med 66%.  

2021

I starten af 2021, og i tæt samarbejde med Microsoft, løftede November First hele sin platform op på Microsoft Azure. Selskabet blev dermed en af de første licenserede finansielle Institutioner, som er 100% cloud native, hvilket sikrede en skalerbarhed og sikkerhed for fremtidig international ekspansion.

Partneraftaler med ISV’erne; Likvido (outsourcet økonomiadministration) og Crediwire (system for finansiel rapportering og optimering), blev indgået.

Indgik partnerskab med PwC omkring PwC´s One View, en af de første finansielle super apps på markedet, hvor November First understøtter med betalingsinfrastruktur og prokurahåndtering.    

I løbet af første halvår voksede kundeporteføljen med mere end 50%, og volumen tilsvarende, i sammenligning med samme periode 2020.

Mere end 50% af kundebasen benyttede i første halvår de abonnementsbaserede betalingsmoduler.

Bestyrelse

Gregers Kronborg - Formand

En af de mest erfarne teknologiinvestorer i Norden. Har været partner i 12 år i venturefonden, Northzone, som er kendt for investeringer i Trustpilot, Napatech, Asetek, Spotify, iZettle, Klarna, Avito, Stepstone, Lastminute.com. Medlem af bestyrelsen for Aktive Ejere og DANBAN (netværket af danske business angels). Stifter af bredbånds-virksomheden COCOM i 1996, et IT-firma som senere blev solgt til Cisco Systems i San Jose, CA.

Frank Lyhne Hansen - Medlem

Erfaren entreprenør med interesser i mange forretningsområder og selskaber som Airhelp, Gomore, Airtame og Spiir for nu at nævne et par stykker. Har en baggrund som direktør fra PwC og Deloitte og CRO hos Topdanmark. Frank er i dag partner og co-founder af Nordic Secondary Fund.

Vibeke Solok – Medlem og formand for November First Compliance Committee

Erfarent bestyrelsesmedlem med solid finansiel, risk og compliance baggrund fra sin tid, som statsautoriseret revisor og partner i PwC samt EVP i Danske Bank, hvor hun først var i Group Finance og dernæst COO i Group Risk Management. Vibeke er i dag CFO i ATP Ejendomme samt bestyrelsesmedlem i flere virksomheder.

Ledelsen

Mikael Langseth Nilsson – CEO & Stifter

Fintech entreprenør med detaljeret viden om betalingsinfrastruktur, SaaS, BaaS, Embedded Banking services, Super Apps og finansiel regulering. Har en baggrund som økonom fra TDC og projektleder fra Reuters UK og har sidenhen arbejdet som uafhængig konsulent og rådgiver for ledelsen i en række nordiske virksomheder herunder Saxo Bank, Synsam, Payex (nu Swedbank), Starcounter og Heads. Medlem af Finanstilsynets arbejdsgruppe vedrørende e-penge- og betalingsinstitutternes compliance- og hvidvaskforebyggelsesfunktion og medlem af det Danske Fintech Board ligeledes under Finanstilsynet. Vinder af Ernst & Young’s Entrepreneur of Year Award i ”Start-up” kategorien i 2017

Erik Norup – Chief Commercial Officer & President

Erfaren Salg & Marketing direktør med baggrund i Startup og Venture verdenen. Har arbejdet for adskillige ”Start ups”, i Telekommunikation, Internet og Digitalisering indenfor industri sektoren; og har som en del af topledelsesteamet deltaget i både fundraising og exit af flere selskaber. Elsker udfordringen med at kommunikere en kompleks Value proposition, til et udvalgt markeds segment; på en simpel måde og med anvendelse af alle tilgængelige værktøjer indenfor Digital Marketing.

Jonas Larsen – VP Product Management

Jonas startede sin karriere som den yngste franchisetager nogensinde for verdens største pizza kæde Domino’s Pizza. Han kom til November First som VP Sales i februar 2018, efter at have drevet softwarevirksomheden Clerk.io som CEO. Hans unikke kombinerede viden indenfor forretning, salg og IT resulterede i at han i juni 2021 tog rollen som VP Product Management.

Oscar Caceres - Head of Development

Oscar er ansvarlig for udviklingsafdelingen i November First, og har mere end 15 års erfaring med Microsoft Business Central (tidligere Navision A/S) som udvikler og konsulent, både i det danske hovedkontor og i forskellige konsulentfirmaer med et stærk fokus på integrationsprojekter. Med fokus på strategisk planlægning og eksekvering arbejder Oscar nu med Cloud arkitektur og modernisering, skalering, team management og vækst på November First Platformen.

Marie Louise Rønberg – Legal & Compliance Manager

Med en juridisk baggrund, er Marie ansvarlig for kontrollen med ”Compliance” i November First i en bred forstand, involverende selve forretningsprocesserne, kontrakter, GDPR og databeskyttelse, KYC og AML. Med sin erfaring fra Projekt koordinering, SaaS systemer, træning, digitalisering har Marie et godt fundament for at sikre compliance i alle afdelinger af November First.

November First Investorer og ejerandele

November First ejerkreds består hovedsaglig af stifteren Mikael Langseth Nilsson, Gregers Kronborg Aps samt en østrigsk investor. 

November First Partnere

ERP

  • e-conomic del af Visma Group
  • Uniconta

Revision og Bogføringspartnere

  • Sandgrav Solutions
  • PwC
  • Zignifikant
  • ECIT
  • Vistisen/Lunde
  • Kreston
  • Valju

API integrationer

  • Likvido (Faktura scanning)
  • Crediwire (Finansiel Rapportering & Optimering)
  • Fakturafil (Faktura Scanning)
  • Futurelink / BatchFlow4 (System for faktura- & dokumentationshåndtering)
  • PwC One View (App)

API Partnerintegrationer

De første kunder fra Fakturafil og Uniconta begyndte at teste November First betalingsplatform i juni 2020 

Den hurtigste integration til November First´s API er blevet bygget af Fakturafil der i maj 2020, formåede at bringe et ”minimum viable product” på markedet på under en måned!

Likvido gik fra start til fuldt integreret produktion på kun seks uger! Og den integrerede løsning opnåede flere end 100 kunder på under to måneder efter lancering af den nye tjeneste.

PWC og Futurelink (Batchflow4) lancerede deres løsning i løbet af anden og tredje kvartal 2021.