Annullere betalinger i Smart Pay eller e-conomic integrationen

Ønsker du at annullere en betaling i Smart Pay eller i e-conomic integrationen, kan du følge denne guide.

Du har frem til den planlagt betalingsdato til at annullere en betaling. Hvis du gerne vil slette en betaling på betalingsdatoen, skal du kontakte November First før kl 10.45 den aktuelle dag. Så vil November First sørge for at slette betalingen. Bemærk det kun er betalinger med statussen "Afventer/Awaiting", som November First kan slette på betalingsdatoen. Husk at have November First kundenummer og betalingsreference klar for at dette kan lade sig gøre. 

Annullere en planlagt betaling:

Når du vil annullere en godkendt og planlagt betaling, skal du finde betalingen frem under Åbne Poster og klikke på det lille skraldespandsikon til højre for fakturaen.

Der kommer en pop-up, hvor du skal bekræfte at du vil annullere den planlagte betaling.

Her efter vil betalingen blive annulleret og du kan oprette den igen eller tilbageføre leverandørfakturaen i e-conomic.

Fjern betaling fra Åbne Poster som endnu ikke er godkendt:

Er der en faktura som dukker op til betaling under Åbne Poster, men som ikke skal betales og skal fjernes fra oversigten, kan denne betaling fjernes fra fakturaen i e-conomic, dermed vil betalingen forsvinde i oversigten under Åbne Poster.

For at slette betalingen, skal du gøre følgende: 

  • Tryk på fanen Regnskab
  • Tryk på Bank i venstre menu
  • Tryk på Betalinger i venstre menu 
  • Find din betaling
  • Tryk på krydset "Slet" ude til højre for betalingen