Ændre i oprettede betalinger i Smart Pay eller i e-conomic integrationen

Det er muligt at ændre dato og beløb i en betaling der er oprettet men endnu ikke er godkendt. En betaling der kan ændres vil ligge under Åbne poster og have status "Ny faktura".

En leverandørfaktura der skal betales gennem Smart Pay eller November Firsts integration i e-conomic, kan under en periode ændres. Hvis betalingen ligger i Åbne poster med et blåt ikon ude til højre med statussen "Ny faktura", vil du kunne ændre dato og beløb i betalingen.  Betalingen vil kun være i dette stadium frem til at betalingen er fuldt godkendt og også dukker op i Betalingsoversigten. Derefter er det ikke muligt at ændre i betalingen.

 

Start med at finde betalingen i Åbne poster. Hvis ikke den er godkendt endnu vil den have et blåt status ikon ude til højre og der vil stå "Ny faktura", når du holder musen over ikonet. 


Klikk på betalingslinjen for at kunne se betalingsdetaljerne. Tryk derefter på Rediger knappen. 

 

Her kan du ændre dato og beløb.

 

Godkendte betalinger med status "Planlagt"

Hvis du har en betalingspostering inde i Åbne poster der er godkendt og har statussen "Planlagt", kan du slette denne gennem at trykke på skraldespandsikonet ude til højre. 
Betalingen vil dermed ændre status tilbage til "Ny faktura" og da kan du igen ændre beløb eller betalingsdato. 

 


Vil du slette posteringen helt fra oversigten i Åbne poster, eller bare ændre andre informationer end beløb eller dato, gør du dette i fakturaen inde i e-conomic. 

For at læse mere om hvordan du kan slette en betaling, følg dette link.