KYC og onboarding

Her kan du læse om de regler November First er underlagt og hvordan disse påvirker onboarding forløbet.

Som en finansiel institution er November First forpligtet til at foretage forskellige vurderinger og kontrol af vores kunder. 

Derfor stiller vi spørgsmål 

Du undrer dig måske over, hvorfor vi beder dig svare på spørgsmål om dig og din brug af November First. Dette kan vi også gøre, selvom du har været kunde hos November First i længere tid. 

Løbende opdatering af vores oplysninger om jer og alle vores andre kunder er nødvendig for jeres og samfundets sikkerhed. Når vi ved lidt om din virksomhed og hvorledes I forventer at bruge November First, kan vi bedre bemærke, hvis noget - mod forventning - pludselig ikke er som det skal være. På den måde kan vi beskytte jer mod misbrug - og samtidig hjælper du os med at bekæmpe økonomisk kriminalitet.

Er det nødvendigt jeg svarer på spørgsmålene? 

Ja, opdatering af vores oplysninger om virksomheden er nødvendige for at vi kan beskytte dig bedst muligt og er desuden et lovkrav. November First har pligt til at følge ”kend-din-kunde”-reglerne. Det betyder, at November First skal kunne dokumentere, hvem vores kunder er, og forstå hvordan de bruger vores ydelser. 

 

Hvorfor spørger November First om kopi af pas? 

November First er ligesom andre finansielle virksomheder forpligtet til at indhente identitetsoplysninger på alle sine kunder. November Firsts kontrol af vores kunders identitet skal ske gennem en anden kilde end kunden selv. En kilde kan f.eks. være pas.

Hvorfor skal November First have adressedokumentation og kende dit statsborgerskab?

Som betalingsinstitut skal vi leve op til Hvidvaskloven og vores egne interne regler. Dette kræver et grundlæggende kendskab til vores kunder. Derfor beder vi om de oplysninger.