Betalingsstatus ”Intet restbeløb, faktura er stadig åben i e-conomic”

Når du har oprettet en betaling i Smart Pay eller via vores e-conomic integration, kan det ske at status står som "Intet restbeløb, faktura stadig åben i e-conomic". Det betyder at fakturaen er betalt, men skal bogføres eller udlignes.

Når du er inde i en af November Firsts integrationer i e-conomic under Åbne poster, kan det ske at betalingens statusikon er grønt og står som "Intet restbeløb, faktura er stadig åben i e-conomic.". Det skyldes at betalingen er gennemført, men ikke er registreret som betalt i e-conomic.

 

Der oprettes automatisk leverandørbetalinger i e-conomics kasseklade, når betalinger bliver gennemført. Disse leverandørbetalinger, skal bogføres før betalingen forsvinder under Åbne poster.

Fremgår betalingen stadig under Åbne poster, efter leverandørbetalingen er bogført, kræver det at du manuelt udligner leverandørbetalingen, med leverandørfakturaen.

For at udligne betalingen skal du trykke på Regnskab i menuen oppe til venstre. Der vil du kunne finde Leverandører. Søg efter leverandøren som betalingen vedrører, i søgefeltet.

 

 

Der efter trykker du på det tredje ikon til højre for leverandøren. Der vil stå Åbne posteringer, hvis du holder markøren over ikonet. 

 

 

I pop up vinduet vil du kunne finde leverandørfakturaen og leverandørbetalingen der skal udlignes. Sæt flueben ud fra begge, i boksen til venstre for betalingen og tryk derefter på udlign valgte. Når det er gjort vil betalingen være udlignet og fakturaen vil ikke længere stå som åben i e-conomic og den vil forsvinde fra Åbne poster.